Tanio w Costway.pl

Jaki drążek do podciągania wybrać?

Marzysz o mocnych mięśniach rąk, pleców i barków? Chcesz zadbać o sylwetkę? Wystarczy do tego jeden podstawowy przyrząd: drążek do podciągania. Dzięki regularnym ćwiczeniom z wykorzystaniem drążka pierwsze efekty pojawią się już po kilku tygodniach. Najpierw jednak musisz wybrać odpowiedni sprzęt dostosowany do Twoich potrzeb.

Kobieta ćwicząca na siłowni

Źródło: pixabay.com

 

Czym jest drążek treningowy?

Drążek to bardzo prosty i jednocześnie efektywny sprzęt treningowy. Możesz z niego korzystać w siłowni, w klubach fitness, a także w warunkach domowych. To cienki podłużny przyrząd, montowany na różne sposoby, który służy do ćwiczeń siłowych własną masą ciała. Istotną zaletą drążka jest to, że nie wymaga on dużej ilości przestrzeni. Z powodzeniem może być używany nawet w niewielkich mieszkaniach. Ćwiczenia na drążku są bardzo proste, a jednocześnie przynoszą wyjątkowe efekty. Pomagają rozbudować mięśnie ramion i kształtują górną część ciała. Główną zaletą ćwiczeń na drążku jest wzmocnienie mięśni, zwłaszcza jeśli chodzi o ramiona, przedramiona, barki i plecy, a także poprawa ogólnej kondycji całego organizmu.

Wielofunkcyjny drążek do podciągania COSTWAY

Wielofunkcyjny drążek do podciągania COSTWAY

 

Drążek do podciągania w domowej siłowni

Moda na aktywny styl życia jest wciąż trendy, dlatego coraz więcej osób decyduje się na urządzenie domowej siłowni. Drążek treningowy to doskonały sprzęt do domu, który umożliwia trening górnej części ciała, buduje mięśnie ramion i mięśnie brzucha. Podciąganie na drążku angażuje mięśnie pleców, ramion, grzbietu oraz biceps. Wzmocnienie tych mięśni sprawia, że mamy więcej siły, a nasza sylwetka nabiera doskonałych proporcji. Ćwiczenia na drążku przyczyniają się również do stabilizacji mięśni brzucha, dzięki czemu wzmacnia się również ten obszar sylwetki. Podczas treningu na drążku używane są mięśnie przedramienia, co przyczynia się do poprawy siły i chwytu. 

Szeroki i wąski chwyt na drążku

Ćwiczenia na drążku mogą być dość zróżnicowane, w zależności od różnych chwytów. Może to być chwyt szeroki, wąski albo nachylony, co pozwala na urozmaicenie treningu i na angażowanie różnych partii mięśni. Regularne ćwiczenie na drążku pomagają poprawić wydolność górnej części ciała. Jeśli wykonujesz podciągnięcia w szerokim chwycie, to angażujesz również mięśnie klatki piersiowej. Drążek może też służyć jako uniwersalny punkt podparcia do innych ćwiczeń, takich jak uginanie nóg i podciąganie kolan. Drążek do podciągania to idealna propozycja dla wszystkich osób, które cenią trening siłowy, ale lubią ćwiczyć w domu. Dzięki drążkowi możesz zbudować siłę bez konieczności korzystania z siłowni. Najważniejsza jest jednak tutaj regularność i różnorodność ćwiczeń. Tylko wtedy osiągniesz pożądane efekty.

Ławka treningowa z gruszką bokserską 126,5 x 51 x 103 cm COSTWAY

Ławka treningowa z gruszką bokserską 126,5 x 51 x 103 cm COSTWAY

Jakie są rodzaje drążków?

Firmy oferują bardzo zróżnicowane modele drążków w różnych zakresach cenowych. Jakie są konkretne zalety i wady, jeśli chodzi o różne rodzaje drążków do podciągania?

Drążek rozporowy do drzwi

Rozporowy drążek jest bardzo popularnym typem drążka. Można go umieścić w futrynie drzwi na odpowiedniej wysokości. To rozwiązanie doskonale sprawdzi się w małych mieszkaniach. Taki drążek montowany jest w futrynie i nie jest to montaż stały. Zawsze można go zdjąć i przenieść w inne miejsce. Musisz jednak dysponować solidną futryną, która bez problemu utrzyma ciężar drążka łącznie z trenującym. Drążek do drzwi to bardzo kompaktowe urządzenie. Nie musisz wiercić i ingerować w konstrukcję budynku. Najczęściej wyposażony jest w antypoślizgowe przystawki. To idealna propozycja dla wszystkich osób, które wynajmują mieszkanie. Sprawdzi się wszędzie tam, gdzie montaż na ścianie lub suficie jest po prostu niemożliwy. Takie modele mają jednak dość duże ograniczenia, jeśli chodzi o szerokość i maksymalne obciążenie. 

Osoba ćwicząca na siłowni

Źródło: unsplash.com

 

Drążek do montażu naściennego

Drążek ścienny montowany jest na stałe do ściany, co pozwala zaoszczędzić dużo miejsca, ale wymaga solidnego montażu. Drążek na ścianę to najczęściej propozycja z solidnym stelażem, który zapewnia odpowiednią stabilizację. Drążek ścienny może mieć różną szerokość. W przypadku drążka na ścianę największym atutem jest wygodny montaż niezależnie od kształtu oraz szerokości konstrukcji. Wygodnie się na nim ćwiczy, niezależnie od zmiany rozstawu rąk. Z drugiej strony wiąże się to z koniecznością wygospodarowania dość dużej ilości miejsca, a sam drążek montowany jest na stałe.

Drążek wolnostojący

Drążek wolnostojący nie wymaga montażu i można go ustawić w różnych miejscach w zależności od potrzeby. Najczęściej to propozycja na zewnątrz, która zajmują dość dużo przestrzeni. Drążki wolnostojące to możliwość bardzo zróżnicowanego treningu. Często są wyposażone w wiele elementów dodatkowych. Najlepiej jednak sprawdzają się na sali treningowej albo w ogrodzie.

Drążek sufitowy

Drążek montowany do sufitu to drążek do ćwiczeń w domu, który również jest montowany na stałe. Bardzo istotne są tu odpowiednie elementy montażowe, które wyróżniają się dużą wytrzymałością. Drążki sufitowe to zamienne rozwiązanie dla drążków ściennych. Zajmują o wiele mniej miejsca i pozwalają na różne ćwiczenia. Jednak nie można ich zamontować na suficie podwieszanym.

 Składana ławka treningowa do brzuszków i fitness Składana ławka treningowa do brzuszków i fitness Składana ławka treningowa do brzuszków i fitness Składana ławka treningowa do brzuszków i fitness Składana ławka treningowa do brzuszków i fitness COSTWAY

Składana ławka treningowa do brzuszków i fitness COSTWAY

 

Z czego może być wykonany drążek do podciągania?

Drążki najczęściej wykonane są ze stali nierdzewnej, która zapewnia trwałość i wytrzymałość sprzętu. Możesz zdecydować się również na drążek aluminiowy. Jest on zdecydowanie lżejszy od stalowego, ale mniej trwały. Jeśli już zdecydowałeś się na określony typ drążka, musisz jeszcze zwrócić uwagę na jego parametry techniczne, które gwarantują ćwiczenia w bezpiecznych warunkach. Koniecznie trzeba wziąć pod uwagę nośność, czyli maksymalne obciążenie drążka, które należy dopasować do wagi ćwiczącego. Ważny jest również rodzaj treningu i określenie rozstawu ramion. Materiał, konstrukcja i sposób montażu powinny być trwałe i solidne, gwarantując bezpieczeństwo podczas ćwiczeń.

Jaki drążek wybrać do użytku domowego?

Drążek rozporowy to idealne rozwiązanie dla początkujących, które nie potrzebuje dużo miejsca. Z czasem, kiedy nabędziesz wprawy podczas treningu, warto sięgnąć po drążki montowane na stałe do sufitu lub ściany. Mogą to być bardziej rozbudowane modele z większą możliwością chwytów, umożliwiające zróżnicowany trening.

Wybór odpowiedniego drążka zależy od kilku istotnych czynników. Musisz wziąć pod uwagę swoje cele treningowe, dostępną przestrzeń, budżet i osobiste preferencje. Co jeszcze ma znaczenie? Przed wyborem drążka warto się zastanowić, gdzie i w jaki sposób mamy zamiar go zamontować. Nawet najlepszy jakościowo drążek źle zawieszony nie spełni swojego zadania. Istotnym czynnikiem będzie tu z pewnością miejsce, jakim dysponujesz. Konstrukcje wolnostojące w zasadzie nadają się do ogrodu. Składają się najczęściej z kilku elementów, a niektóre z nich muszą być przytwierdzone do podłoża lub nawet zabetonowane. Modele sufitowe z powodzeniem można zamontować w mieszkaniu, jeśli oczywiście pozwala na to konstrukcja sufitu. Ilość miejsca w przypadku zamontowania drążka nie jest jednak jedynym czynnikiem, który powinien decydować o wyborze konkretnego modelu. Kluczowe znaczenie ma również rodzaj treningu.

Modele drążków proste i wygięte

Poszczególne modele różnią się również kształtem. Firmy oferują proste modele oraz wygięte. Proste są przeważnie tańsze, dlatego też idealnie sprawdzą się w przypadku osób, które dopiero zaczynają trening na tym przyrządzie. Jeśli okaże się, że ćwiczenia na drążku nie są najlepszym wyborem, nie stracisz zbyt dużo pieniędzy. Modele wygięte są droższe, ale ćwiczy się na nich o wiele wygodniej. Trening nie obciąża tak bardzo nadgarstków i występuje niższe ryzyko ewentualnych kontuzji. Z drugiej strony modele proste lepiej sprawdzają się podczas ćwiczeń z różnym rozstawieniem rąk.

 Ławka treningowa do brzuszków, składana ławeczka fitness COSTWAY

 Ławka treningowa do brzuszków, składana ławeczka fitness COSTWAY

 

Jak zamontować drążek?

Montaż drążka do podciągania jest bardzo istotny. Nie jest to trudna czynność, ponieważ ogranicza się do przykręcenia stelaża do ściany, jednak należy wykonać ją niezwykle dokładnie. Prawidłowy montaż to gwarancja bezpieczeństwa podczas treningu. Należy więc wybrać mocne i grube śruby, które bez problemu wytrzymają obciążenie drążka. W przypadku drążków do podciągania na drzwi nie musisz niczego wiercić, ale powinieneś posiadać odpowiednie elementy, które pozwalają zaczepić drążek o futrynę. Drążek przenośny można łatwo zdjąć lub odkręcić, w zależności od tego, na jaki model się zdecydowałeś. W przypadku drążków wolnostojących może to być specjalnie obciążona konstrukcja, którą wystarczy postawić w wyznaczonym miejscu. Niektóre modele wymagają jednak przytwierdzenia na stałe do podłoża, a inne trzeba zalać betonem.

Na jaki drążek warto się zdecydować?

Wybierając konkretny model drążka, musisz się zastanowić, jaki będzie odpowiadał Twoim preferencjom oraz jaką przestrzenią dysponujesz. Masz do wyboru drążki z dodatkowymi uchwytami, czyli tzw. multi chwytem oraz zwykłe drążki w postaci jednej rurki. W zależności od zastosowanego chwytu angażujesz różne mięśnie i możesz wykonywać różne ćwiczenia. Jeśli zależy Ci na zróżnicowanych ćwiczeniach, warto zdecydować się na drążki z różnym rozstawem chwytów. Jeśli chcesz po prostu zwiększyć kondycję, możesz zdecydować się na prosty drążek. Niektóre modele mają dodatkowe wyposażenie, które ułatwia wykonywanie ćwiczeń i wpływa na ich komfort. Mogą być ogumowane i wyprofilowane, dzięki czemu łatwiej się je chwyta, albo wyposażone w dedykowany uchwyt na worek treningowy lub podłokietniki. 

 Regulowana ławka treningowa z wyświetlaczem Regulowana ławka treningowa z wyświetlaczem Regulowana ławka treningowa z wyświetlaczem Regulowana ławka treningowa z wyświetlaczem Regulowana ławka treningowa z wyświetlaczem COSTWAY

Regulowana ławka treningowa z wyświetlaczem COSTWAY

 

Czy warto kupić drążek do podciągania?

Drążek służy do wykonywania ćwiczeń siłowych za pomocą własnej masy ciała. Kształtuje rzeźbę przede wszystkim górnych mięśni, a więc mięśni ramion, klatki piersiowej i brzucha. Kupując drążek, musisz wziąć pod uwagę miejsce montażu, ilość wolnego miejsca, wzrost użytkownika, jakość konstrukcji, wymiary po zamontowaniu oraz cele treningowe. Warto zwrócić uwagę na maksymalne obciążenie. Regulowana szerokość pozwala dostosować drążek do różnych chwytów, dzięki temu trening może być bardzo różnorodny. Niezwykle istotny w przypadku drążka do ćwiczeń jest montaż i bezpieczeństwo, ponieważ ćwicząc na drążku, który jest niewłaściwie zamontowany, ryzykujemy upadkiem lub kontuzją. Uwzględniając te wszystkie wytyczne, drążek treningowy jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, które nie zawiera dużo miejsca i pozwoli Ci wykonywać efektywny trening siłowy w zaciszu swojego domu. 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium