Tanio w Costway.pl

Jaki rower stacjonarny na odchudzanie? Z pedałowaniem do wymarzonej sylwetki!

Trening na stacjonarnym rowerze to możliwość treningu niezależnie od warunków pogodowych i dobry sposób na zgubienie zbędnych kilogramów. Taka aktywność wzmacnia mięśnie i poprawia kondycję. Jaki rower stacjonarny na odchudzanie jest najlepszym wyborem?

Co to jest rower stacjonarny?

Rower stacjonarny to jeden z najpopularniejszych sprzętów treningowych, który spotkasz w każdym klubie fitness. To także najczęściej wybierany sprzęt treningowy do domowej siłowni. Jest bardzo prosty w obsłudze i nie wymaga specjalnych umiejętności ani wiedzy, żeby na nim trenować. Jest kilka rodzajów rowerów stacjonarnych, ale niezależnie od modelu, każdy rower stacjonarny składa się ze stelażu, siedziska i pedałów, które wprawiają urządzenie w ruch, symulując realistyczną jazdę na tradycyjnym rowerze. Rowery stacjonarne można dostosować do wzrostu użytkownika i regulować intensywność treningu.

Rower stacjonarny treningowy do ćwiczeń COSTWAY

Rower stacjonarny treningowy do ćwiczeń COSTWAY

 

Jazda na rowerze stacjonarnym — najważniejsze zalety

Główną zaletą roweru stacjonarnego jest to, że nad sylwetką możesz pracować w zaciszu własnego domu. Nie musisz wychodzić na siłownię lub zmuszać się do treningu w plenerze w przypadku złej pogody. Rower stacjonarny jest też bardzo uniwersalny. Można go dostosować w zasadzie do kondycji każdej osoby, niezależnie od wieku i płci. Trening na rowerze stacjonarnym pomaga przy odchudzaniu i gwarantuje zachowanie dobrej kondycji. Jakie są najważniejsze korzyści takiego treningu?

  • Wzmocnienie serca i poprawa wydolności układu krążenia. Regularne ćwiczenie na rowerze stacjonarnym obniża ciśnienie krwi, zwiększa pojemność płuc i poprawia wydolność organizmu. Trening na rowerze stacjonarnym poprawia kondycję, odporność, zdrowie i ogólne samopoczucie.
  • Pomoc przy redukcji tkanki tłuszczowej. Trening na rowerze stacjonarnym to skuteczny sposób, jeśli chcesz spalić kalorie. To doskonały trening cardio. Pamiętaj tylko, że w przypadku odchudzania intensywny trening musi być połączone z odpowiednią dietą
  • Wzmocnienie mięśni ud, pośladków i pleców. A w przypadku rowerów poziomych również brzucha. Trening na rowerze stacjonarnym ma więc duży wpływ na ogólną wytrzymałość i siłę. Dużo zależy jednak od intensywności treningu i rodzaju roweru stacjonarnego.
  • Trening na rowerze stacjonarnym nie obciąża stawów tak jak na przykład bieganie. Może być bezpieczny nawet dla osób z dużą nadwagą i problemami z układem kostnym.
  • Trening na rowerze stacjonarnym to również doskonała propozycja rozgrzewki przed bardziej intensywnym wysiłkiem. Pozwala stopniowo budować kondycję bez zbytniego stresu i obciążenia. 

Ile minut dziennie trzeba jeździć na rowerze stacjonarnym, żeby schudnąć?

Trening na rowerze stacjonarnym przy zachowaniu średniej intensywności pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej. Nie musi on trwać bardzo długo. Jeśli będziesz pilnować odpowiedniej diety i bilansu kalorii, wystarczy 30-50 minut co drugi dzień, żeby efekty treningu pojawiły się już po kilku tygodniach.

Rower stacjonarny magnetyczny z regulacją oporu do domowej siłowni COSTWAY

Rower stacjonarny magnetyczny z regulacją oporu do domowej siłowni COSTWAY

 

Jaki jest najlepszy rower stacjonarny na odchudzanie?

Wybór roweru treningowego uzależniony jest od wielu czynników. Przede wszystkim od rodzaju treningu, celów, jakie chcesz dzięki nim osiągnąć, a także budżetu, jaki chcesz przeznaczyć na sprzęt. Najlepsze stacjonarny rower na odchudzanie to rower, który pozwala na wykonywanie treningów interwałowych, czyli treningów polegających na naprzemiennym wykonywaniu ćwiczeń o niskiej i wysokiej intensywności. Ten rodzaj treningu pozwala na spalanie większej ilości kalorii w krótszym czasie niż tradycyjny trening aerobowy o stałej intensywności. Jeśli więc marzysz o zgubieniu zbędnych kilogramów, to warto wziąć pod uwagę rowery z możliwością włączenia trybu odchudzania. Rower stacjonarny musi mieć możliwość regulacji oporu, żebyś mógł dostosować intensywność treningu do swoich możliwości i ćwiczyć w taki sposób, żeby w jak najkrótszym czasie pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Istotne jest również, żeby rower był wygodny i dostosowany do naszego wzrostu i wagi, ponieważ tylko częsty i regularny trening pozwoli nam osiągnąć upragnione efekty.

rowery stacjonarne

Źródło: unsplash.com

 

Rodzaje rowerów stacjonarnych ze względu na typ napędu

Rowery stacjonarne dostępne są z trzema różnymi rodzajami napędu. Może to być napęd mechaniczny, magnetyczny i elektromagnetyczny. Czym się różnią?

Rowery stacjonarne mechaniczne

Rowery stacjonarne mechaniczne pracują na zasadzie oporu wywołanego tarciem hamulca na koło zamachowe. Im tarcie jest mocniejsze, tym intensywniejszy staje się trening. Opór najczęściej reguluje się ręcznie za pomocą specjalnego pokrętła. Rowery mechaniczne są proste w budowie i działaniu, łatwo je naprawić w przypadku usterki. Są też najczęściej najtańszą opcją. Ich wadą jest hałas generowany podczas pracy i słabsze możliwości, jeśli chodzi o regulowanie poziomu oporu. W rowerach mechanicznych spotkamy systemy taśmowe, rolkowe lub linkowe, które są odpowiedzialne za tworzenie oporu.

Rower stacjonarny magnetyczny

Rowery magnetyczne są o wiele cichsze i mają często wielostopniową regulację oporu, która odbywa się za pomocą hamulca magnetycznego. Siły magnetyczne odpowiadają za utrudnienie poruszania kołem zamachowym. Dzięki temu można o wiele precyzyjniej ustawić odpowiedni poziom oporu. Rowery magnetyczne są droższe, ale posiadają wiele dodatkowych funkcji, dzięki którym możesz rozpisać trening i monitorować postępy. Regulacja odbywa się za pomocą wygodnej konsoli. Tego typu rowery umożliwiają przeprowadzanie bardzo intensywnych treningów symulujących jazdę po trudniejszym terenie.

Rower stacjonarny elektromagnetyczny

Rowery elektromagnetyczne uważane są za najlepsze, ponieważ mikroprocesor reguluje oporem w sposób bardzo inteligentny. Oferują spersonalizowany plan treningowy i pracują bardzo cicho. To rozbudowane technologicznie urządzenia, które sprawdzą się w przypadku częstych i intensywnych treningów. Mechanizm regulowany za pomocą komputera umożliwia bardziej precyzyjny trening i możliwość generowania dużego oporu. Komputer pokazuje wszystkie istotne parametry treningu, a sama praca rowerka jest bardzo cicha. Z uwagi na rozbudowany panel sterowania to również najdroższa opcja.

Rower stacjonarny

Źródło: pexels.com

Rowery powietrzne air bike

W klubach fitness często można spotkać rowery powietrzne, w których opór tworzony jest przez opór powietrza. Im szybciej pedałujesz, tym opór jest większy. Rowery powietrzne posiadają ruchome ramiona, które wymuszają pracę rąk, zwiększając efektywność treningu.

Rower treningowy pionowy, poziomy i spinningowy

Innym podziałem rowerów stacjonarnych jest podział na rowery pionowe, poziome i spinningowe, które wymuszają przybranie odmiennych pozycji w czasie treningu. Dzięki temu podczas ćwiczeń pracują nieco inne partie mięśni.

Rower stacjonarny pionowy

Rowery pionowe to standardowe i uniwersalne propozycje, które doskonale się sprawdzą w przypadku treningu dla początkujących. W tym przypadku trening przypomina jazdę na klasycznym rowerze. Sylwetka podczas jazdy na rowerze pionowym jest wyprostowana lub lekko pochylona. To najbardziej popularny rodzaj roweru treningowego.

Rower poziomy

Rower poziomy ma nieco bardziej zaawansowaną konstrukcję. Jego zaletą jest możliwość odciążenia mięśni kręgosłupa przy jednoczesnym wzmocnieniu pracy mięśni brzucha. To doskonały rowery do rehabilitacji, ponieważ zapewnia stabilne podparcie dla pleców, a także dla osób, które mają problemy zdrowotne lub zmagają się z nadwagą. Fotel z oparciem zamiast siodełka zwiększa komfort treningu, który pozwala na ćwiczenie mięśni brzucha. Taki rower ma często większą dopuszczalną masę użytkownika niż rower pionowy, dlatego sprawdzi się nawet w przypadku dużej nadwagi. To również doskonała propozycja dla seniora, ponieważ pozwala odciążyć stawy i kręgosłup. 

Rower stacjonarny 3

Źródło: pexels.com

 

Rower spinningowy

Rower spinningowy to propozycja dla najbardziej zaawansowanych miłośników kolarstwa. Trenujący przybiera tu pochyloną pozycję ciała, a koło zamachowe napędzane łańcuchem zapewnia wrażenia podobne do jazdy na zwykłym rowerze. Tego typu rowery przystosowane są do długich i intensywnych treningów. Mają możliwość precyzyjnej regulacji wysokości siodełka i kierownicy. Rowery spinningowe polecane są osobom, które przede wszystkim chcą poprawić kondycję.

Jaki rower stacjonarny kupić?

Jeśli chodzi o redukcję wagi, najlepiej wybrać pionowy rowery mechaniczny lub magnetyczny, z uwagi na wygodę i funkcjonalność. Jeśli trenujesz często i z dużym obciążeniem, lepiej sprawdzi się rower magnetyczny. Rower mechaniczny to także dobra opcja przy sporadycznych treningach, które są uzupełnieniem innej aktywności.

Rower treningowy powinien mieć możliwość odpowiedniej regulacji wysokości siodełka i kierownicy. Należy je dostosować do wzrostu, wagi i potrzeb użytkownika. Wybierając konkretny model dla siebie, musisz sprawdzić, jakie są ograniczenia masy użytkownika, ponieważ każdy rower ma określone maksymalne obciążenie wagowe. Wybrany rower musi być odpowiedni dla naszego wzrostu i wagi. W przypadku sprzętu do domu warto również wziąć pod uwagę funkcje dodatkowe, które nas najbardziej interesują. Może to być pomiar pulsu, duży wyświetlacz z informacjami o treningu, a także możliwość podłączenia do komputera lub smartfona. Takie udogodnienia w sposób istotny mogą zwiększać komfort i efektywność treningu.

Stacjonarny mini rower treningowy z wyświetlaczem LED i regulacją oporu COSTWAY

Stacjonarny mini rower treningowy z wyświetlaczem LED i regulacją oporu COSTWAY

 

Składany rowerek stacjonarny i trenażer rowerowy

Firmy oferują również rowery treningowe składane. To rowery dedykowany tym osobom, które nie mają zbyt dużo miejsca na przyrząd do treningu w domu. Po złożeniu taki rower bez problemu można schować do szafy lub pod kanapę. Na rynku znajdziesz również trenażery rowerowe, które umożliwiają trening w domu na swoim własnym rowerze. To doskonała propozycja, jeśli chodzi o przygotowanie do zawodów podczas zimowych miesięcy. Wśród takiego sprzętu znajdziesz trenażery rolkowe, magnetyczne i elektromagnetyczne, a także trenażery typu smart, które pozwalają połączyć się ze smartfonem lub laptopem i ścigać z innymi użytkownikami aplikacji. 

Trenażer kolarski rowerowy 26-28'' 150 kg COSTWAY

Trenażer kolarski rowerowy 26-28'' 150 kg COSTWAY

Wielkość i waga roweru

Dość istotnym parametrem jest również wielkość i waga roweru. Rower stacjonarny powinien być dopasowany do pomieszczenia, w którym będzie się znajdować. Rowery treningowe mogą być dość ciężkie, dlatego warto zwrócić na to uwagę, jeśli zakładamy, że rower będzie często przenoszony z miejsca na miejsce. Na ustawienie takiego sprzętu potrzeba odpowiednio dużo miejsca.

Dodatkowe funkcje

Wbudowane funkcje treningowe mogą być istotne, jeśli zależy nam na zgubieniu zbędnych kilogramów. Niektóre modele mają programy, które potrafią obliczyć maksymalną efektywność w spalaniu zbędnych kalorii. W trybie odchudzania sensory wbudowane w rączkę zaczynają mierzyć puls i na tej podstawie oceniają, ile wysiłku musisz włożyć w trening. Procesor samoczynnie dopasowuje obciążenie przy pedałowaniu, abyś ćwiczył w strefie tętna, która sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej. Osobom odchudzającym się warto polecić również rowerek, który posiada dokładny pomiar prędkości czasu treningu i przebytego dystansu, informacje o spalonych kaloriach lub pomiar współczynnika BMI. Jeśli z roweru będzie korzystać więcej niż jedna osoba, warto wybrać model z funkcją ustawiania różnych profili użytkownika, dzięki temu każda z osób będzie mogła śledzić swoje postępy i wybierać odpowiednie treningi.

Zakres regulacji oporu

W przypadku roweru stacjonarnego warto zwrócić uwagę na koło zamachowe, ponieważ jego waga wpływa na komfort jazdy. Im cięższe koło zamachowe, tym lepiej, a czym częściej będziesz ćwiczyć, tym cięższe koło warto wybrać. Bardzo istotny jest również zakres regulacji oporu. Zarówno w trybie manualnym, jak i komputerowo powinieneś łatwo regulować opór. Dobrym wyborem jest również możliwość połączenia za pomocą Bluetooth ze smartfonem lub tabletem, który można używać jako konsoli. Istotna jest również jakość wyświetlacza, który powinien pozwalać na bezproblemowe odczytywanie wyników, zarówno w pozycji siedzącej jak i stojącej.

Jaki rower stacjonarny na odchudzanie wybrać?

Niezależnie od tego, na jaki rower się zdecydujesz, ważna jest regularność treningów. Żeby osiągnąć zadowalające efekty, warto trenować minimum dwa-trzy razy w tygodniu. Podczas odchudzania ważne jest również utrzymanie odpowiedniej diety. Rower stacjonarny to świetny sprzęt, jeśli chodzi o trening aerobowy, ale musi być regularnie używany. Ważne również, żeby na wybranym modelu czuć się wygodnie i komfortowo, ponieważ tylko wtedy poczujesz przyjemność z trenowania i nie zniechęcisz się do regularnych ćwiczeń.

Rowery stacjonarne siłownia

Źródło: unspash.com

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium